Fångad på Emporia

Efter ett besök hos farmor blev jag avsläppt utanför Emporia. Då jag gick över gatan såg jag en hord av människor komma från tågstationen, min första tanke var att det var en demonstration. För en sekund tänkte jag att det var ett evenemang på Malmö Arena. Men, jag hade glömt att det var mellandagsrea. Jag går in och möts redan vid ingången av en defekt karuselldörr, trodde jag. Den var helt enkelt fylld av människor. 
 
Väl inne på Emporia kom jag att tänka på Ullared. Ni som varit där vet att det är omöjligt att inte vara i vägen för någon. Dessutom har Emporia byggts för att kunden ska stanna så länge som möjligt, ungefär som IKEA. Varje gång jag är där går jag vilse, vilket är en av anledningarna till att det besöks sällan. Nåväl. Jag hittade inte det jag skulle och tog istället tåget till Triangeln. För att komma runt på ovanvåningen går man igenom H&M där jag hittade följande:
 
 
Insidan då?
 
 
Synd att de inte är specifika på sista frågan.
 
 
Bra initiativ av H&M som dock har långt kvar innan de kan anses vara i närheten av att etiketteras som gröna. Men ett steg i rätt riktning! 
 
Ska du på mellandagsrean? Varför inte rensa garderoben först?
 
/ Kristoffer