Veganska chokladbollar

Detta var min sista helg på Åhléns och därför ville jag bjuda på något gott. Jag funderade på vad alla gillar och svaret är så klart CHOKLADBOLLAR!! Jag hittade flera ok recept som jag kombinerade:
 
Ingredienser (ca 15 st men beroende på storlek):
 
1 dl kokossocker
1 tsk vaniljpulver
3 dl havregryn
2 msk kakaopulver
2 msk kaffe
1 dl kokosolja
Riven kokos
 
Blanda de torra ingredienserna och lägg sedan till kaffet och kokosoljan. Blanda ihop till en jämn smet och rulla bollarna i riven kokos. Ställ in chokladbollarna i kylen en stund innan servering. Så gott! 
 
 
Chokladbollar med mycket kaffesmak! Med tanke på typen av ingredienser och att allt är ekologiskt så är det inget dåligt alternativ jämfört med andra kakor och mellanmål.
 
Ha en fin måndag allihop!
/ Amanda