Enkel pastasås

Igår visste jag inte riktigt vad jag skulle ha till lunch, men kom snart på att vi hade ruccola och tomat över från frukosten. Dessutom hade vi en halv creme fraiche i kylen som vi inte skulle ha till något annat. Vi hade också pasta hemma, som alltid. Därför tänkte jag att en pastasås kan vara något. 
 
 
Förutom ovan nämnda ingredienser hade jag även i gul lök, vitlök, svamp, basilika, vitpeppar och cayennepeppar. Till detta kokades bönpasta med bönor från Sverige. 
 
 
Gott, nyttigt och lättlagat. Klart på under 15 minuter inkl koktiden. 
 
--
 
Nu har förresten både jag och Amanda tagit examen. Amanda har en master i naturvetenskap med inriktning markvård och jag har en kandidat i miljövetenskap. Den 12/6 kommer Amanda påbörja sitt nya jobb, medan jag som tidigare somrar ska jobba på SJ och sedan fortsätta med studierna till hösten. 
 
Ha en trevlig lördag!
 
/ Kristoffer