2018 kommer bli ett spännande år

För tillfället sitter jag i skolan vid introduktionen av kursen metodik och praktik som startar idag. Har haft möjligheten att praktisera tidigare, men har inte tagit chansen eftersom jag ändå skulle läsa vidare. Nu går det känna lukten av den kommande examen (även om jag tog en i somras) och en praktik kanske kan ge en fot in i arbetslivet. Efter denna kurs återstår endast examensarbetet innan det är dags att komma ut i verkligheten. Jag har dock funderat mycket på om jag ska läsa vidare eller ta examen och satsa på arbete. Det är svårt. Som det ser ut nu är jag sugen på att börja arbeta i juni.
 
Sedan studierna startades 2013 har jag hela tiden suktat efter ny kunskap och vill veta mer om mycket, även om det inte enbart handlar om att "banka in" kunskap. Det handlar också om att ha ett kritiskt tänk, att försöka se olika scenario, forskning etc ur olika perspektiv. Jag tänker ofta på hur mycket jag lärt mig under dessa år, men varje gång något nytt läses inser jag att det finns mer. Någon gång tror jag dock det är viktigt att stanna upp och försöka förstå att det inte går att kunna allt.
 
Innan tänkte jag att jag ville göra klart studierna för att sedan komma ut, dvs hellre ta någon extra kurs efter examen alternativt ytterligare examen, men tänker nu att det kanske inte är så dumt att komma ut i arbetslivet och senare återkomma om det skulle finnas behov/motivation. 
 
Ibland får jag frågan; är du inte skoltrött? Jovisst, men att vara i skolan innebär intressanta föreläsningar, övningar, studiebesök samt tillgång till den senaste litteraturen/forskningen inom området. Om jag skulle börja arbeta skulle det innebära att vi kan komma närmre vårt mål att flytta till hus/gård, att leva synkroniserat (nu har vi ofta olika schema och dygnsrytm, delvis pga nattjobb på SJ etc.) men också andra möjligheter. 
 
2018 kommer bli året då vi gifter oss, då vi blir man och hustru. Vi längtar! Det börjar närma sig nu. Äktenskapet kommer innebära att jag byter efternamn till Sahlin, efter att ha hetat Nilsson hela livet, speciell känsla. Det pirrar i magen vid tanken på bröllop, namnbyte och att vara gift.
 
Vi har inte hunnit skriva den senaste tiden, då det varit jobb/skola men givetvis också jul, nyår och födelsedag. Vi kommer inom de närmsta dagarna att publicera några recept och förhoppningsvis några bilder från den senaste tiden. 
 
Ha en fantastisk måndag!
 
/ Kristoffer
#1 - - Anonym:

Vi längtar också😊

#2 - - Anonym:

Vi längtar också😊