Vegansk jul

I år har veganskt varit det stora temat på julmaten. Jag brukar använda detta recept när jag gör vegbullar från Jävligt gott men i år tog jag bort grädden och ägget och använde istället kikärtsspad och lite rapsolja. Så ca 600 g färs (vegansk), 2 vitlöksklyftor, 2 dl ströbröd, kikärtsspad från ett paket med kikärtor, salt, svartpeppar, 1 finhackad lök och en skvätt rapsolja. Sen är det bara att låta det stå lite (ca 10-15 min), forma till fina bullar och steka. Så gott! 
 
 
Det blev även veganska revbensspjäll av tofu men än så länge tycker jag inte att det var någon höjdare men stekte faktiskt på dem ytterligare på stekjärnet för att få lite yta så hoppas det blir bättre då.
 
 
Annars tycker jag det är jättegott med en sallad av grönkål, clementiner, picklade morötter, rödkål och äpplen.
 
 
God jul!!
/Amanda